کارگاه هم‌اندیشی با عنوان جرعه‌ای از کلام وحی در دانشگاه برگزار شد.


کارگاه هم‌اندیشی با عنوان جرعه‌ای از کلام وحی با حضور اعضای هیأت علمی خانم دانشگاه در سالن اندیشه دانشگاه برگزار شد.

🔷 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ در این نشست ضمن تأکید بر ادامه جلسات تحسین تلاوه قرآن کریم توسط اعضای هیأت علمی خانم دانشگاه،بر نقش زنان در ارتقاء و رشد فرهنگی در سطح دانشگاه و جامعه و تأثیر آن در دانشجویان نکاتی را بیان کرد.

🔶 حجت‌الاسلام و المسلمین طاهری نقش تربیتی اساتید برای دانشجویان بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: همواره باید بدنبال این باشیم تا در برابر دانشجویان از جملات تأثیرگذار استفاده کنیم.

🔷 وی سپس با بیان اینکه در دانشگاه اساتید باید در زمینه رشد فرهنگی دغدغه‌مند باشند گفت: اصلاح جامعه در گرو اصلاح دانشگاه است و اگر دانشجو دغدغه علمی نداشته باشد به جامعه آسیب علمی می‌رسد.

🔶 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ با بیان آیات سوره‌ مبارکه هود به رزاقیت خداوند اشاره کرد و گفت: هیچ یک از بحران‌های موجود آسیبی به رزاقیت خداوند نزده و خداوند متعال همه‌ی موجودات، مورد فضل و عنایت او هستند‌.

🔷 حجت‌الاسلام و المسلمین طاهری افزود: با نگاه به این نظام احسن متوجه خواهیم شد که خداوند در آفرینش هرچیزی از جمله آفرینش زن و مرد هدف داشته است.

🔶 وی با اشاره به اینکه تفاوت بین زن و مرد تفاوت فیزیکی و تفاوت در نظام احسن است و احکامی دارد گفت: بر اساس روایات، زن حرمت دارد و حریم زن باید حفظ شود، ولی بعضی‌ها فقط جنبه‌ی محدودیت را مطرح می‌کنند ولی مهم اینست که حریم زن باید رعایت شود.

⭕️ در ادامه، جلسه بصورت پرسش و پاسخ برگزار شد و هریک از اساتید نظرات خود را بیان نمودند.





 تاریخ ارسال خبر :   01 تیر 1401 - 16:47
 تعداد بازدید :   151
 ارسال کننده :   ادمین